CCOO i UGT reclamen que la ràtio per atenció a persones amb discapacitat intel·lectual sigui l’establerta per la llei
- Escrito por La redacción
- Publicado en Edició Catalunya
El 2 de desembre de l’any 2011, les patronals juntament amb el Departament de Benestar Social i Família van signar un acord de caràcter transitori flexibilitzant les ràtios d’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual fins al 8%, tot sense cap participació ni negociació amb la representació legal dels treballadors del sector. Aquesta modificació ha suposat una sobrecàrrega de feina per a cadascuna de les persones que hi treballen. Això és especialment greu en les persones que fan atenció directa a l’usuari, provocant un increment de les dificultats per a mantenir la qualitat del servei.
L’acord entrava en vigor l’1 de gener del 2012 i ho feia per un període que arribava a l’any 2013. Però ara som a l’any 2018 i no hi ha, doncs, cap argument ni legal ni moral per perllongar aquesta situació injusta i ineficaç.
CCOO i UGT s’han adreçat a les patronals per a reclamar la tornada a la legalitat i estan pendents de rebre resposta. Confien en què, finalment, tothom entengui que aquesta situació ha de tornar a la normalitat, és a dir, les ràtios han de situar-se com estaven abans de l’any 2012.
Els treballadors i treballadores del les residències, centres de dia i llars residències d’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual porten més de 5 anys amb aquest augment de feina i 9 anys sense cap increment en el salari.
Des de CCOO i UGT es defensaran, allà on calgui, els drets de les persones treballadores, i més encara en una situació com aquesta, que està ocasionant des de fa molts anys un perjudici en la salut laboral del professionals del sector.
Lo último de La redacción
- Iberia queda fuera del “handling” de los principales aeropuertos aunque mantiene Madrid
- Oscar Puente (PSOE) a Feijóo: “Ni es usted presidente ni es de fiar”
- El Banco Mundial pide a los principales fondos soberanos que inviertan en América Latina
- La AIE dicta que se alcanzará “cero emisiones” en 2050 triplicando la producción de energías renovables
- El Tribunal Constitucional revisará la Ley estatal de Vivienda