EDICIÓN EN DÍAS LABORABLES:    ESP    |   EUR    |   AME   |   CAT
⮕ APÓYANOS

Les dones sàvies, una comèdia que reformula el clàssic indispensable de Molière


(Tiempo de lectura: 2 - 4 minutos)

A partir del 20 d’abril, podrà veure’s, sobre l’escenari del Teatre Goya, la comèdia Les dones sàvies, un espectacle d’Enric Cambray i Ricard Farré a partir de l’obra de Molière, amb dramatúrgia de Lluís Hansen.

“Un exercici de transvestisme que va a la velocitat del llamp, tan simple, tan divertit i tan bonic que ens enganxa des del primer minut i ens deixa admirats a cada nova escena.”

Andreu Gomila, Time Out

L’obra proposa una revisió del clàssic indefugible de Molière amb només dos actors i usant tots els recursos teatrals i interpretatius per convertir el muntatge en una proposta única. Enric Cambray i Ricard Farré, expliquen així que els va dur a crear aquest espectacle:

“Aquest muntatge neix de la inquietud per a treballar en profunditat una comèdia de tall clàssic després d'haver treballat junts en diferents espectacles d'altres gèneres. Llavors, va aparèixer el nostre gust per Molière i per una de les seves grans obres: Les dones sàvies. El segon pas era la idea de condensar aquest gran clàssic i aconseguir-lo dur a escena amb tots els personatges, tan femenins com masculins, però només amb dos actors. En aquest punt apareix la figura de Lluís Hansen, escriptor, que juntament amb Ricard Farré es posen a treballar en el text amb el desig de crear una dramatúrgia pròpia on el fregolisme escènic i la interpretació en són els pilars fonamentals.”

“Un apassionant desafiament teatral.”

Marta Cervera, El Periódico

Un èxit incombustible

Estrenat a El Maldà i exhibit, posteriorment, al 40è Festival de Teatro Clásico de Almagro i al Singlot Festival, l’espectacle porta 10 anys de funcions ininterrompudes, amb 6 temporades d’exhibició a El Maldà, més de 150 representacions en gira per tot el territori i recollint diversos premis i reconeixements com el Premi BBVA ex-aequo Millors Actors i el Premi dels espectadors del Teatre del Mar al millor espectacle de la temporada. Així mateix, l’espectacle ha estat Nominat als Premis de la Crítica com Espectacle Revelació i als Premis Butaca com a Espectacle de Petit Format.

“Un magnífic espectacle d’estil clown que respecta no tan sol l’argument sinó també part del text original, amb les seves màximes irrefutables”

Santi Fondevila, Diari Ara

Ara, aquesta proposta arriba al Teatre Goya per continuar la seva fulgurant trajectòria aprofitant, precisament aquesta celebració d’una dècada en exhibició continuada:

“Volem celebrar amb vosaltres el 10è aniversari del nostre espectacle a partir de “Les dones sàvies” de Molière. Però aquests 10 anys no fan referència a una efemèride, perquè el que celebrem són 10 anys de fer ininterrompudament aquest espectacle. I ho hem pogut fer amb una comèdia de costums del 1972 però amb una clara voluntat: posar la comèdia teatral al centre, amb un llenguatge directe i jugant amb totes les convencions teatrals possibles. Una celebració de la comèdia, del teatre i de l’art interpretatiu que no hauria estat possible sense els milers d'espectadors i espectadores que ens heu acompanyat aquests 10 anys.”

Sinopsi

Una versió única del clàssic de Molière

1672, França. Molière i la Companyia del Rei estrenen una comèdia de costums amb un embolic familiar on es recull l’afany de saber de les dones i posa en evidència un poeta mediocre i cregut de l’època.

2016, Catalunya. Molière i només dos actors estrenen la mateixa comèdia de costums amb un embolic familiar on, amb un joc interpretatiu que trenca les convencions, s’hi recull la burla dels pedants d’avui en dia.

2026, Catalunya. Molière i els mateixos dos actors celebren 10 anys de l’estrena d’aquesta comèdia que continua tan vigent i esbojarrada com el primer dia (sense tenir en compte el cutis dels intèrprets).

Premi BBVA ex-aequo Millors Actors

Premi dels espectadors del Teatre del Mar al millor espectacle de la temporada

Nominats als Premis de la Crítica com Espectacle Revelació i als Premis Butaca com a Espectacle de Petit Format --“Las mujeres sabias” estrenat al 40 Festival de Teatro Clásico de Almagro i al Singlot Festival


EL TIEMPO

GUÍA TV

CARTELERA

CINE EN CASA

PASATIEMPOS

SORTEOS

Necesitamos tu apoyo económico para hacer
un periodismo fiable y con valores sociales

PERIODISMO DE DATOS

El periodismo independiente necesita el apoyo de sus lectores y lectoras para garantizar que los contenidos incómodos que no quieren que leas, sigan estando a tu alcance. Si compartes estas preocupaciones y si valoras la labor de un medio libre que se atreve a plantearlas, apóyanos ahora.

PREGUNTAS FRECUENTES

¿Por qué es importante tu aportación?

Tu contribución nos permitirá seguir publicando información esencial e independiente que podrás disfrutar de forma gratuita sin muros de ningún tipo.


¿Si tengo algún problema en mi transacción?

Escribe a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.